مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 12:052020-02-29پزشكي

پسماند بیمارستان های معین ویروس کرونا در تهران به درستی دفع شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز شنبه اداره کل محیط زیست استان تهران، مهرداد کتال محسنی در این خصوص اظهار داشت: ضوابط و مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، پسماندهای تولیدی در مراکز درمانی را به 4 دسته پسماندهای عادی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی و دارویی تقسیم کرده است که پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، جزء پسماندهای عفونی طبقه بندی می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به قدرت بالای انتشار و زنده ماندن این ویروس، علاوه بر اعمال دقیق ضوابط موجود، تمهیدات کنترلی دیگر نیز باید اندیشیده شود، تصریح کرد: تدوین معیار جدید و موقت متناسب با شرایط زمان اپیدمی و خاص به استناد بند ر ذیل ماده 69 ضوابط وروش های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، جزء تکالیف وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

محسنی افزود: از این رو و تا زمان تدوین این معیارها، جلسه ای در پایان هفته گذشته با حضور دانشگاه های علوم پزشکی استان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و این اداره کل تشکیل شد.

معاون فنی محیط زیست استان تهران در تشریح مصوبات این نشست گفت: بر این اساس مقرر شد در شرایط فعلی ضمن پیگیری تدوین ضوابط و معیارهای جدید مربوط به شرایط اپیدمی، کلیه مراکز درمانی با اعمال دقیق ضوابط، بسته بندی پسماندهای عفونی را به صورت سه لایه و حداقل دو لایه، انجام و سازمان مدیریت پسماند شهرداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماند بیمارستان های معین ویروس کرونا در تهران به درستی دفع شود

پسماند بیمارستان های معین ویروس کرونا در تهران به درستی دفع شود