مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 13:002020-03-01اقتصادي

بدهی هنگفت تولیدکنندگان نفت به چین


کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین حداقل 152 میلیارد دلار بدهی به بانکهای چینی دارند که با نفت و سایر منابع معدنی ضمانت شده اند.

- کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین حداقل 152 میلیارد دلار بدهی به بانکهای چینی دارند که با نفت و سایر منابع معدنی ضمانت شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک بررسی انجام گرفته توسط موسسه غیرانتفاعی حاکمیت منابع طبیعی نشان داد وام های چین 77 درصد از مجموع 164 میلیارد دلار وام تحت پشتوانه منابع طبیعی را تشکیل می دهد که کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در فاصله سال 2004 تا 2018 دریافت کرده اند.

طبق این بررسی، اگرچه میزان این بدهی ممکن است نگران کننده نباشد اما این حقیقت که بدهی مذکور در 52 قرارداد وام 30 کشور جنوب صحرای آفریقا و 22 کشور آمریکای لاتین را دربرمی گیرد بدون این که جزییات چندانی از این وام ها علنی شود، نگران کننده است.

از 52 قرارداد وام، 38 مورد با بانکهای دولتی چین، هفت مورد با شرکتهای بازرگانی کالا، چهار مورد با سایر شرکتهای دولتی چینی، یک مورد از کره جنوبی، یک مورد از روس نفت روسیه و آخرین مورد از نیجریه بوده است.

دیوید میهالی، نویسنده این گزارش چنین می گوید: اگرچه این وامها زیرساختهای ضروری مانند جاده ها و سدهای آبی را فراهم کرده اند اما در بسیاری از موارد به سطح بالای بدهی منجر شده اند که ریسک از دست داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهی هنگفت تولیدکنندگان نفت به چین

بدهی هنگفت تولیدکنندگان نفت به چین