مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 05:152020-03-02اقتصادي

95 درصد خانه های تاریخی کرمانشاه مالک خصوصی دارند


به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه 95 درصد خانه های تاریخی کرمانشاه مالک خصوصی دارند.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه 95 درصد خانه های تاریخی کرمانشاه مالک خصوصی دارند.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تعدادی بالای خانه های تاریخی در استان، اظهارکرد: با اقدامات انجام گرفته طی سالهای گذشته توانسته ایم بیش از 150 مورد از خانه های تاریخی استان را با توجه به معماری و تزیینات ارزشمند این بناها ثبت ملی کنیم.

وی اضافه کرد: هرچند تعداد خانه های تاریخی در استان بالاست، اما بخش اعظم این تعداد یعنی حدود 95 درصد آن در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه خانه های تاریخی رنده کش(خواجه باروخ)، زرشکیان، فیض مهدوی، سوری و حاج آخوند را از جمله بناهایی دانست که در سنوات قبل به مالکیت میراث فرهنگی استان درآمده اند.

وی افزود: میراث فرهنگی استان به منظور حفاظت و نگهداری از خانه های تاریخی که در مالکیت بخش خصوصی هستند و به ثبت ملی رسیده اند، با مشارکت مالک اقدام به فعالیت های مرمتی و حفاظتی از این بناها می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد خانه های تاریخی کرمانشاه مالک خصوصی دارند

95 درصد خانه های تاریخی کرمانشاه مالک خصوصی دارند