مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 06:252020-03-02پزشكي

توصیه های بهداشتی درباره کرونا را چگونه به کودکان آموزش دهیم؟


یک روانشناس اجتماعی با بیان اینکه زمانی که در جامعه با مسئله ای مانند ویروس کرونا مواجه هستیم ممکن است افراد دچار اضطراب فراگیر شوند، گفت: این اضطراب در نهایت به عنوان تنش اجتماعی در جامعه بروز می یابد؛ - ، مهرداد فلاطونی اظهار کرد: در جهان هستی اتفاقاتی رخ می دهد که تحت کنترل ما نیست، اتفاقاتی که می تواند روان انسان ها را تحت تاثیر قرار دهد، اما اگر نتوانیم اضطراب ناشی از این اتفاقات را کاهش دهیم، هورمون کورتیزول در بدن ترشح و در پی آن سیستم ایمنی بدن تضعیف می شود.

به گفته وی، به طور قطع ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن نه تنها فرد را مستعد ابتلا به ویروس کرونا بلکه مستعد ابتلا به بیماری های دیگری نیز خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان ها براساس عوامل مختلفی دچار اضطراب و ترس می شوند، اظهار کرد: بیماری های سایکوسوماتیک (بیماری های روان تنی) بیماری های جسمانی هستند که ریشه در مسائل روانی دارد.

زمانی که در جامعه با مسئله ای مانند ویروس کرونا مواجه هستیم ممکن است افراد دچار اضطراب فراگیر شوند که این اضطراب در نهایت به عنوان تنش اجتماعی در جامعه بروز می یابد.

این روانشناس تاکید کرد: در این شرایط مردم باید بدانند که قرار نیست با ویروس کرونا بمیریم بلکه باید با روش های پیشگیری به این ویروس هم مانند دیگر بیماری های دیگر مانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی درباره کرونا را چگونه به کودکان آموزش دهیم؟

توصیه های بهداشتی درباره کرونا را چگونه به کودکان آموزش دهیم؟