مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 10:102020-03-02اقتصادي

سم پاشی 930 هکتار از مزارع فارس/ ادامه ریزش ملخ ها تا تیر99


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سم پاشی 930هکتار از مزارع استان فارس برای مقابله با هجوم ملخ ها خبرداد و گفت: سم پاشی با استفاده از پهپاد و سم پاش زمینی ادامه دارد.

- حمید دبیری در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: هجوم ملخ ها از دوم اسفند در کشور گزارش شد و به دنبال آن در همان روز و در ساعت 18 استان فارس نیز درگیر هجوم ملخ ها شد.

وی گفت: در حال حاضر دو شهر لامرد و مهر درگیر این آلودگی هستند و برای جلوگیری از این آلودگی 930 هکتار از زمین ها با استفاده از سمپاش های زمینی و پهباد سم پاشی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد خسارات ناشی از حمله ملخ ها به مزارع گفت: خسارتی در استان فارس نداشته ایم اما ریزش ملخ ها ادامه دارد و پیش بینی می شود ریزش ملخ ها تا تیرماه سال آینده در استان فارس ادامه پیدا کند.

دبیری گفت: عملیات سم پاشی هر روز از ساعت 4 و 30 صبح تا ساعت 10 صبح در مزارع ادامه دارد و بعد از ظهرها نیز عملیات مبارزه با ملخ ها شروع می شود.

وی گفت: توصیه ما به کشاورزان این است که به باغات خود سرکشی کنند و سم پاش های خود را تجهیز کنند همچنین با مشاهده ریزش ملخ ها به باغات خود، به سامانه 1504 اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم پاشی 930 هکتار از مزارع فارس/ ادامه ریزش ملخ ها تا تیر99

سم پاشی 930 هکتار از مزارع فارس/ ادامه ریزش ملخ ها تا تیر99