مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 10:502020-03-02فرهنگي

حمام قاجاری در همسایگی شیخ صفی جان می دهد


حمام قاجاری «ملاهادی» در حالی که به اندازه یک خیابان بیشتر با مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی فاصله ندارد، نفس های آخرش را می کشد.

- حمام قاجاری ملاهادی در حالی که به اندازه یک خیابان بیشتر با مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی فاصله ندارد، نفس های آخرش را می کشد.

مهدی پیرک – دوستدار میراث فرهنگی اردبیل و کارشناس ارشد مرمت اشیای تاریخی – در گفت وگو با ایسنا و با تاکید بر این که بنای قاجاری حمام ملاهادی از حدود 10 سال قبل به حال خود رها شده است، ادامه می دهد: این حمام قاجاری امروز وضعیت بدتری را نسبت به گذشته تجربه می کند.

سقف بخش هایی از حمام ریخته و به دلیل متروکه بودن و بی توجهی هایی که به این بنای تاریخی می شود، به نظر می رسد به مرور در حال از بین رفتن است.

او با بیان این که از حدود شش سال قبل جلو ورودی حمام را تیغه کشیده و اجازه ورود به داخل این بنای تاریخی را به هیچ کس نمی دهند، می افزاید: با توجه به رفتاری که با این بنای تاریخی می شود به نظر می رسد در اختیار مالک شخصی است و آن طور که به چشم می بینیم گویا مالک قصد دارد با متروکه ماندن این بنا و ریزش آن به مرور زمان، بنا به طور کامل تخریب شود تا برنامه های بعدی خود را برای این بنا به مرور انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام قاجاری در همسایگی شیخ صفی جان می دهد

حمام قاجاری در همسایگی شیخ صفی جان می دهد