مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 11:262020-03-02سياسي

تراژدی کرونا در کاشان؛ حاشیه پررنگ تر از متن


جمعیت بیش از 365 هزار نفری شهرستان کاشان در فاصله نزدیک به 100 کیلومتری قم واقع شده و برخی از شهروندان شهرستان 103 هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان با قم مراوده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند؛ از این رو پس از شناسایی نخستین موارد مشکوک، شایسته بود اقدامی فوری در اعمال محدودیت هایی برای رفت و آمد از دروازه ورودی استان اصفهان به نقاط آلوده صورت می گرفت که با تعلل بسیار، این امکان از دست رفت.

این منطقه از 2 شهرستان تشکیل شد که البته نزدیک به 70 درصد جمعیت آن را قشر کارگری و دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم تشکیل می دهند اما همانند کلانشهرها با پدیده حاشیه نشینی و حتی اتباع خارجی روبه روست؛ از ناجی آباد و لتحر کاشان گرفته تا یحیی آباد آران و بیدگل.

بسیاری از شهروندان این خطه در قم اشتغال و مراوده دارند و از این رو سرایت آسان و رشد سریع تعداد مبتلایان ویروس کرونا امری چندان غیرمتحمل نبود اما دست کم می شد با تمهید و توزیع لوازم بهداشتی مورد نیاز از موج اپیدمی پیشگیری کرد.

یکی از شهروندان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روزانه به عنوان یک فرهنگی به قم رفت و آمد داریم اما با تاسف پیش از این، هیچ گونه هشداری مبنی بر شیوع چنین بیماری کشنده ای داده نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی کرونا در کاشان؛ حاشیه پررنگ تر از متن

تراژدی کرونا در کاشان؛ حاشیه پررنگ تر از متن