مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 21:162020-03-02سياسي

بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» درگذشت «ابوالحسن خوشرو» را تسلیت گفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، بنیاد فرهنگی شیون فومنی با صدور پیامی درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد ابوالحسن خوشرو تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: رهروان را گرچه دنیا مقصد است، هرکجا عشق است آنجا مقصد است… (شیون فومنی) خبر درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد ابوالحسن خوشرو موجب تأثر و تالم وافر گردید.

استاد ابولحسن خوشرو، چاووشی خوان مازندران ، امیری خوان عاشقان سینه سوخته، طالباخوان دلدادگان غریب، کتولی نواز مردان و زنان پای در گل شالیزار، نوروزی خوان بهاران دلنشین، از معدود خوانندگان و نوازندگان محبوب استان مازندران بود که آثار موسیقایی اش جان و دل هر انسان بیداردلی را مسحور و مجذوب خود نموده است.

او انسانی متواضع و وارسته، خواننده ای صاحب سبک، لله وا نوازی بی بدیل و محقق و پژوهشگری فرزانه در عرصه موسیقی بومی و فولکلوریک مازندران بود که با اجرای اثرگذارترین آواها و نغمات شورانگیز، روایتگر افسانه ها، باورها، حماسه ها و رنج و شادی مردمی است که وی را نماد موسیقی مازندران می نامند.

از این هنرمند مردمی و خلاق، آثار شنیدنی و ماندگاری به یادگار مانده است که هر یک در اعتلا، پویایی و گسترش موسیقی غنی مازندران نقش بسزایی داشته است و به عنوان گنجینه و ذخیره معنوی، یکی از هویت های افتخارآفرین تاریخ موسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» درگذشت «ابوالحسن خوشرو» را تسلیت گفت

بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» درگذشت «ابوالحسن خوشرو» را تسلیت گفت