مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 05:352020-03-03اقتصادي

کرونا در صف نانوایی


در گذشته نانوایی جزو مشاغل پردرآمد جامعه به شمار می رفت و مجوز تاسیس نانوایی به سختی ارائه می شد اما با گذر زمان و ثابت ماندن قیمت نان در برابر افزایش چند برابری قیمت سایر اقلام، درآمد نانوایی ها سیر نزولی پیدا کرد.

افرادی که زندگی در دهه های 50 و 60 را تجربه کردند به خوبی به خاطر دارند که در یک نانوایی چند نفر مشغول به کار بودند و یک نفر نیز برای دریافت پول از مردم پشت دخل می نشست اما با گذر زمان این فرد از چرخه نانوایی ها حذف شده و کسی که وظیفه درآوردن نان از تنور را بر عهده دارد هزینه نان را نیز از مردم دریافت می کند.

اما هم اینک با گسترش ویروس کرونا نگرانی از تبادل پول های آلوده یا حضور در این مکان پرازدحام که در بیشتر مواقع فاصله افراد از یکدیگر به کمتر از 10 سانتیمتر می رسد افزایش یافته و این وضعیت موجب خلوت شدن صف نانوایی ها شده است.

شمار زیادی از مشتریان نانوایی ها را افراد کهنسال و بانوان تشکیل می دهند و جوانان همانند گذشته گوش به فرمان مادر نبوده و در نانوایی ها حضور نمی یابند بنابراین افراد حاضر در نانوایی جزو طیفی هستند که در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

شمار زیادی از شهروندان برای حضور کمتر در نانوایی ها به نان های بسته بندی روی آوردند یا آنهایی که اعتقادی به خرید این قبیل نان ها ندارند به جای حضور روزانه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در صف نانوایی

کرونا در صف نانوایی