مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 09:062020-03-03دانش

آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه معنا ندارد / تمرکز بر علوم پایه شرط اثرگذاری سند تحول بنیادین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سامان حسین خانی رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس در برنامه رادویی گفت و گوی علمی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه خیلی معنا دار نیست، - رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس، آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه را معنادار ندانست و گفت: اگر قرار است سند تحول بنیادین اثرگذار باشد، باید بر علوم پایه تمرکز کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سامان حسین خانی رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس در برنامه رادویی گفت و گوی علمی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه خیلی معنا دار نیست، گفت: آمایش آموزش عالی در رشته هایی معنا دار است که کاربردی باشد و به عنوان مثال رشته علوم دریایی باید در استان های شمالی یا جنوبی کشور باشد، اما ضرورتی ندارد رشته های علوم پایه بر اساس سرزمین تقسیم بندی شود.

حسین خانی افزود: یک تعریف کلاسیکی درباره علوم پایه در جهان از حدود صد سال پیش وجود داشته است؛ در آن زمان دانشکده های علوم پایه مختص فیزیک و شیمی، ریاضی و زمین شناسی بودند و متاسفانه همچنان در دانشگاه های کشور این طبقه بندی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه معنا ندارد / تمرکز بر علوم پایه شرط اثرگذاری سند تحول بنیادین

آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه معنا ندارد / تمرکز بر علوم پایه شرط اثرگذاری سند تحول بنیادین