آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه معنا ندارد / تمرکز بر علوم پایه شرط اثرگذاری سند تحول بنیادینبه گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سامان حسین خانی رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس در برنامه رادویی گفت و گوی علمی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه خیلی معنا دار نیست، - رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس، آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه را معنادار ندانست و گفت: اگر قرار است سند تحول بنیادین اثرگذار باشد، باید بر علوم پایه تمرکز کنیم. به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سامان حسین خانی رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس در برنامه رادویی گفت و گوی علمی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی در رشته های علوم پایه خیلی معنا دار نیست، گفت: آمایش آموزش عالی در رشته هایی معنا دار است که کاربردی باشد و به عنوان مثال رشته علوم دریایی باید در استان های شمالی یا جنوبی کشور باشد، اما ضرورتی ندارد رشته های علوم پایه بر اساس سرزمین تقسیم بندی شود. حسین خانی افزود: یک تعریف کلاسیکی درباره علوم پایه در جهان از حدود صد سال پیش وجود داشته است؛ در آن زمان دانشکده های علوم پایه مختص فیزیک و شیمی، ریاضی و زمین شناسی بودند و متاسفانه همچنان در دانشگاه های کشور این طبقه بندی وجود دارد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |