مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 12:002020-03-03اقتصادي

کاهش 80 درصدی رشد اقتصادی عربستان در سال 2019 نسبت به سال قبل


بر اساس تحقیقات انجام شده، رشد بخش غیرنفتی اقتصاد عربستان به دلیل کاهش تقاضا و اخلال در چرخه تامین آن ناشی از شیوع ویروس کرونا به کمترین میزان در دو سال گذشته رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس تحقیقات انجام شده از بین کارشناسان حاکی از آن است که در ماه فوریه رشد بخش غیرنفتی اقتصاد عربستان به دلیل بحران های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ده ها کشور جهان به کمترین میزان در دو سال گذشته رسیده است.

شاخص خرید مدیران در (PMI) عربستان در ماه فوریه با رسیدن به رقم 52.

5 واحد کمترین میزان از آوریل سال 2018 به بعد به شمار می رود.

تیم مور، کارشناس مؤسسه IHS که نتایج این تحقیقات را ارائه داده است از ابتدای سال 2020 شاهد کاهش قابل توجه تمایل برای فعالیت اقتصادی و به طور کلی انجام امور اقتصادی در عربستان کاهش یافته و شرایط تجارت در این کشور با کمترین رشد در دو سال گذشته در حال انجام است.

وی تاکید کرد: آمارهای ماه فوریه نشان می دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و اخلال در چرخه تامین عرضه کالا  عربستان از این منظر با چالش های جدی مواجه است.

چراکه بسیاری از شرکت ها به سمت انبار کردن کالاها روی آورده و برخی دیگر نیز به دنبال منابع جدید تامین کالاهای حساس مورد نیاز خود هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 80 درصدی رشد اقتصادی عربستان در سال 2019 نسبت به سال قبل

کاهش 80 درصدی رشد اقتصادی عربستان در سال 2019 نسبت به سال قبل