مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 13:452020-03-03بين الملل

پایان آقای نخست وزیر


در پهنه جهان سیاست و از جنس قوام السلطنه کم نیستند رجالی که گویی بی حضور آنها صحنه سیاست ورزی یک کشور دچار نقصان می شد.

یکی از این دست دولتمردان که احمد قوام - حداقل به لحاظ کمیت - با فاصله ای بعید پشت سر او قرار می گیرد، - در پهنه جهان سیاست و از جنس قوام السلطنه کم نیستند رجالی که گویی بی حضور آنها صحنه سیاست ورزی یک کشور دچار نقصان می شد.

یکی از این دست دولتمردان که احمد قوام - حداقل به لحاظ کمیت - با فاصله ای بعید پشت سر او قرار می گیرد، کسی نیست جز نوری سعید، سیاستمدار کهنه کار عراقی که با 14 بار تکیه زدن بر صندلی نخست وزیری کشورش، رکوردی دست نیافتنی را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شهروند نوشت: ترکیب رجل سیاسی استخوان خرد کرده پژوهشگران تاریخ سیاسی ایران را بیش از هر کس دیگری به یاد احمد قوام ملقب به قوام السلطنه می اندازد که با پنج بار تکیه زدن بر مسند نخست وزیری لقب دیرپاترین سیاستمدار تاریخ معاصر ایران را از آنِ خود کرده است.

این که احمد قوام توانست خود را در بالاترین پست اجرایی دو سلسله پادشاهی قاجار و پهلوی تثبیت کند، نشان از کیاست او دارد؛ هر چند در پهنه جهان سیاست و از جنس قوام السلطنه کم نیستند رجالی که گویی بی حضور آنها صحنه سیاست ورزی یک کشور دچار نقصان می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان آقای نخست وزیر

پایان آقای نخست وزیر