مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 18:152020-03-03اقتصادي

کاشت 371800 اصله نهال در آذربایجان شرقی


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال در هفته منابع طبیعی، 371800 اصله نهال در مساحت 650 هکتار در آذربایجان شرقی کاشته می شود.

- رحیم مهردادی به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه ها و اقدامات و فعالیت های این اداره کل پرداخت و گفت: بالغ بر 50 درصد سطح استان را اراضی و عرصه های ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهند.

وی با بیان این که مساحت مراتع استان شامل چهار میلیون و 200 هزار هکتار و به صورت ییلاقی، میان بند و قشلاقی است، گفت: اداره کل منابع طبیعی استان با اقدامات ممیزی، دامدار قانونی را شناسایی کرده و با در نظر گرفتن ظرفیت مرتع و فصل چرا، پروانه مرتعداری صادر کرده است.

وی با اشاره به وجود حدود 180هزار هکتار جنگل در استان، اظهار کرد: حدود 160 هزار هکتار از این مقدار در منطقه ارسباران واقع شده است؛ این منطقه به عنوان یکی از پنج ناحیه رویشی اصلی کشور محسوب بوده و با برخورداری از تنوع ژنتیکی بسیار بالا، جزو ذخایر ژنتیکی جهانی ثبت شده است.

مهردادی با اشاره به این که، ارسباران، منطقه ای با مشخصه های عالی از نظر فلورستیک، اکولوژیک، حیات وحش و میراث فرهنگی است، گفت: این منطقه، محل انحصاری رویش گونه های نادر گیاهی در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 371800 اصله نهال در آذربایجان شرقی

کاشت 371800 اصله نهال در آذربایجان شرقی