مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 05:152020-03-04پزشكي

احتمال انتقال کرونا در دوره کُمون / اهمیت دفع صحیح زباله های بهداشتی


یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه دوره کومون کروناویروس 3 تا 14 روز است، گفت: در این دوره احتمال انتقال بیماری از فرد آلوده به سایرین وجود دارد.

- یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه دوره کومون کروناویروس 3 تا 14 روز است، گفت: در این دوره احتمال انتقال بیماری از فرد آلوده به سایرین وجود دارد.

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در دوره کُمون یا نهفتگی فرد هیچکونه علائمی ندارد، گفت: در صورتی که ویروس از دستگاه تنفسی فرد آلوده جدا شود، می تواند سایرین را آلوده کند.

وی با نادرست خواندن رهاسازی ماسک و دستکش مصرف شده در کوچه و خیابان، تاکید کرد: این دست اقلام می توانند منشاء آلودگی باشند؛ به همین دلیل دفع بهداشتی آنها و همچنین زباله های بیمارستانی بسیار حایز اهمیت است تا بهداشت محیط زندگی به خطر نیفتد.

مردانی همچنین افزود: برای دور انداختن ماسک دقت کنید حتما آن را در سطل زباله در دار انداخته و در صورتی که سطل زباله فاقد درب است پیش از دور انداختن آن را درون کیسه ای پلاستیکی قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کروناویروس بیماری نوظهوری است، اظهار کرد: از این رو مطالعات کامل و جامعی در این فرصت کم بر روی آن نشده است که بتوانیم تمام سوالات پیرامون این ویروس را پاسخ دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال انتقال کرونا در دوره کُمون / اهمیت دفع صحیح زباله های بهداشتی

احتمال انتقال کرونا در دوره کُمون / اهمیت دفع صحیح زباله های بهداشتی