مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 06:102020-03-04پزشكي

امسال 15 پیوند کلیه در زنجان انجام شد


مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15پ یوند کلیه در این استان انجام شده که 6 پیوند از فرد مرگ مغزی و 9 پیوند از متقاضی اهدای کلیه بوده است.

- محمدرضا طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 15 مورد پیوند کلیه در استان انجام شده که نسبت به پارسال با کاهش 20 درصدی مواجه بوده است، افزود: انجام پیوند کلیه از انجمن کلیوی کشور توسط وزارت بهداشت گرفته شده و به صورت ثبت سامانه است که مشکلات خاص خود را برای بیماران کل کشور ایجاد کرده که با کاهش پیوند کلیه مواجه شده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون 120 بیمار دیالیزی این انجمن در صف انتظار انجام پیوند کلیه هستند.

طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر 1853 نفر بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن هستند، گفت: اصلی ترین دغدغه بیماران کلیوی مربوط به مشکلات اقتصادی است و به همین دلیل دیالیز این افراد در مراکز رایگان بوده و به زودی با راه اندازی کلینیک، همه خدمات درمانی این بیماران تجمیع شده تا مشکلی در درمان نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انجمن کلیوی زنجان 371 بیمار دیالیزی را مورد حمایت قرار می دهد، تصریح کرد: این بیماران برای دیالیز نیازی برای مراجعه به مرکز استان ندارند و با مراجعه به دفتر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 15 پیوند کلیه در زنجان انجام شد

امسال 15 پیوند کلیه در زنجان انجام شد