مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 07:502020-03-04بين الملل

توییت ظریف در دفاع از مسلمان هند کافی نیست/ باید به دولت هند فشار بیاوریم


اقدام آقای ظریف و توییت وی در محکومت کشتار مسلمانان هند را تأیید می کنیم، اما این کافی نیست و باید در نهادهای بین المللی این موضوع پیگیری شود.

- علیرضا شیخ عطار، عضو مؤسس اعتدال و توسعه و سفیر سابق ایران در کشورهای مختلف از جمله شبه جزیره هندوستان در گفتگو با مهر درباره کشتار مسلمانان هند گفت: اتفاقات اخیر در هند یک مقدمه داشت که مودی نخست وزیر این کشور قانونی را که در رابطه با کشمیر وجود داشت لغو کرد.

وی افزود: زمانی که جدایی هند و پاکستان مطرح بود و اختلاف بر سر آن موضوع میلیون ها کشته روی دست هندی ها گذاشت، رهبران این کشور برای جلب افکار عمومی مسلمان های کشمیر به منظور صرف نظر از تجزیه قانونی وضع کردند که غیر مسلمان و غیر کشمیری حق ندارد وارد این منطقه شود و صاحب قدرت گردد.

نخست وزیر فعلی هند این قانون را لغو کرد و برای کشمیر بحران درست کرد.

وی همچنین گفت: پس از کشتار مسلمانان روهینگیا، آنها به سمت بنگلادش فرار کردند اما بنگلادش که کشور فقیری است ظرفیت آنها را نداشت و مسلمانان روهینگیا ناچار به ایالت های شرقی هند پناه آوردند.

اینجا بود که هندی ها نگران شدند که ترکیب جمعیتی کشور به نفع مسلمانان تغییر کند، بنابراین اعلام کردند که تنها به پناهجویان غیر مسلمان تابعیت هندی می دهیم؛ یعنی یک قانونی که علناً تبعیض آمیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توییت ظریف در دفاع از مسلمان هند کافی نیست/ باید به دولت هند فشار بیاوریم

توییت ظریف در دفاع از مسلمان هند کافی نیست/ باید به دولت هند فشار بیاوریم