مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 08:402020-03-04اقتصادي

برداشتن یک گام به نفع زندگی معلولان


به منظور افزایش کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت در شهر تهران، ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در این زمینه کاملتر شد و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این باره ابلاغیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی ویرایش نهایی مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت را ابلاغ کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این باره گفت: بدیهی است رعایت مفاد مصوبه در کلیه مراحل نظارت، اجرا، بهره برداری و نگهداری تمامی پروژه های عمرانی و اجرایی الزامی است.

گلپایگانی افزود: بر اساس این مصوبه صدور کلیه گواهی های ساختمانی احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان های با کاربری عمومی از جمله مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی، مشروط به رعایت ضوابط این مصوبه است.

وی افزود: ضوابط ابلاغی تکمیل شده ضوابط مصوب شده سال 1378 است که در ویرایش سال 98 به شکل کاملتر و جامع تری به موضوعات پرداخته شده است.

گلپایگانی گفت: بر اساس ضوابط جدید به موضوعات خاص توجه بیشتری شده به گونه ای که مواردی چون پیاده روها، پارکینگ های عمومی، ایستگاه های حمل و نقل عمومی، تجهیزات مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی هر کدام ضوابط مخصوص به خود را دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشتن یک گام به نفع زندگی معلولان

برداشتن یک گام به نفع زندگی معلولان