مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 09:572020-03-04اقتصادي

4 ایستگاه مترو تهران در نیمه اول سال آینده افتتاح می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز چهارشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام با اشاره به افتتاح 4 ایستگاه در نیمه سال آینده گفت: این اقدام در صورتی محقق می شود که بانک آینده پس از 7 ماه 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت را که به صورت غیرقانونی نزد خود نگه داشته، آزاد کند.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکت یک هزار و 300 میلیارد تومانی مربوط به سال 97 برای تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران در پایان تیر ماه سال 98 منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که فقط 190 میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده که آن نیز در مهر ماه جاری هزینه شد.

امام با اشاره به اینکه 910 میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: با وجود آن که شهرداری وثیقه لازم را تامین کرده است اما با وجود گذشت 7 ماه همکاری لازم از سوی بانک مذکور برای آزاد شدن 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد لذا این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.

وی ادامه داد: در نتیجه شرکت مترو اکنون، هم ناچار به پرداخت سود 3 ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم 50 درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده می توانستیم حداقل 3 ایستگاه دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 ایستگاه مترو تهران در نیمه اول سال آینده افتتاح می شود

4 ایستگاه مترو تهران در نیمه اول سال آینده افتتاح می شود