مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 11:552020-03-04اقتصادي

قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان به زودی به بازار خواهد آمد


یک شرکت آمریکایی اعلام کرد که تا چند ماه دیگر قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را با قابلیت غلبه بر پیچیده ترین چالش های علمی و تجاری، به بازار عرضه می کند.

- ، به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری فیز ، شرکت هانی ول (Honeywell) دیروز (سه شنبه) با اشاره به این خبر اظهار داشت که به پیشرفت مهمی در زمینه رایانش کوانتومی دست یافته است که از ذرات ریزاتمی برای سرعت بخشیدن به پردازش استفاده می کند.

این شرکت با تکیه بر این روش، ظرف سه ماه آینده قدرتمندترین کامپیوترهای کوانتومی جهان را به بازار عرضه خواهد کرد.

اساس رایانش کوانتومی بر استفاده از بیت های کوانتومی (یا کوبیت) است که می تواند تریلیون ها محاسبه را در ظرف تنها چند ثانیه انجام داده و در برخی موارد از سریعترین ابررایانه ها پیشی بگیرد.

این خبر پس از آن اعلام می شود که کمپانی گوگل سال گذشته مدعی شد که با ابداع دستگاهی که از سریعترین ابررایانه های جهان عملکرد بهتری دارد، به برتری کوانتومی دست یافته است.

این غول فناوری می گوید که پردازنده سیکامور این شرکت یک مساله محاسباتی که حل آن برای یک رایانه معمولی 10 هزار سال زمان می برد را تنها ظرف 200 ثانیه حل کرده است.

با این حال شرکت آمریکایی IBM نیز که برنامه رایانش کوانتومی خود را دارد، معتقد است که گوگل درباره قابلیت های کامپیوتر سیکامور اغراق می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان به زودی به بازار خواهد آمد

قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان به زودی به بازار خواهد آمد