مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 17:062020-03-04پزشكي

برای بیش از 3 هزار مسافر پاکستانی گواهی سلامت صادر شد


سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا قوانین و مقررات بهداشت بین الملل (IHR) در پایانه های مرزی قانونی سیستان و بلوچستان و به خصوص پایانه مرزی میرجاوه با دقت اجرا و پایش می شود و پاسداران خط مقدم جبهه سلامت در نقطه صفر مرزی به صورت شبانه روزی از مرزها مراقبت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از همین رو از 9 اسفند ماه تاکنون برای بیش از 3 هزار مسافر پاکستانی قبل از خروج از مرز، گواهی سلامت صادر شده است و تمامی آنها مورد غربالگری و کنترل بیماری کرونا قرار گرفته اند.

وی با اشاره به این موضوع که بررسی های اپیدمیولوژیک و ارائه به موقع و شفاف اطلاعات بهداشتی از مسئولیت های متقابل کشورهاست که به سلامت جامعه جهانی کمک می کند، ادامه داد: عملکرد جمهوری اسلامی ایران در رعایت اصول و قواعد بین الملل و همکاری سازنده با سازمان های بهداشتی دنیا همواره مورد تأیید و تمجید بوده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه تمامی زائرین و مسافرین پاکستانی که قصد ورود به کشورشان را دارند در نقطه صفر مرزی از نظر بیماری کرونا، غربالگری و کنترل می شوند، تصریح کرد: اگر مورد علامت داری مشاهده شود با توجه به برنامه ریزی انجام شده اقدامات کنترلی انجام و در بیمارستان داراشفاء میرجاوه نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بیش از 3 هزار مسافر پاکستانی گواهی سلامت صادر شد

برای بیش از 3 هزار مسافر پاکستانی گواهی سلامت صادر شد