مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 21:152020-03-04پزشكي

سلامت روانی کودکان را با کرونا مخدوش نکنیم


دکتر علی محمد در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بهتر است ضمن توجه دقیق به بهداشت کودکان، از دادن اطلاعاتی که با سن آنها نامتناسب است خودداری کنیم و صرفا کارهایی را که برای پیشگیری از ابتلا لازم است به آنها آموزش دهیم و خودمان بر اجرای آن توصیه ها نیز نظارت داشته باشیم.

دانشیار روانپزشکی و فوق تخصص سایکوسوماتیک دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه به بیان توصیه های مهم در جهت کاهش اضطراب غیرمنطقی افراد پرداخت و گفت: خود و خانواده را از اخبار نادرستی که به وفور در فضای مجازی انتشار یافته است دور کنید و اخبار و توصیه های مربوطه را فقط از منابع موثق و ذیصلاح پیگیری کنید.

وی با بیان اینکه در صورت دریافت اینگونه خبرهای غیر معتبر لازم است از انتشار آن بپرهیزیم، یادآور شد: تا می توانیم کودکان را از بحث ها و اخبار مربوط به کرونا دور نگه دارید.

محمدی یاداور شد: دنیای کودکان زیبا، ظریف و البته آسب پذیر است و بدون شک کمترین بی توجهی با سلامت روانی کودکان موجب پیمادهای منفی و گزافی برای آینده انها خواهند شد و لازم است که این فرشتگان معصوم را تا می توانیم از اخبار، تصاویر هولناک و گفت وگوهای نگران کننده به طور کامل دور نگه داریم.

وی با بیان اینکه ترس یک واکنش طبیعی انسان در مواجهه با خطرات است که موجب بقای گونه ی انسان در طی اعصار گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت روانی کودکان را با کرونا مخدوش نکنیم

سلامت روانی کودکان را با کرونا مخدوش نکنیم