مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 06:202020-03-05دانش

جزییات استقرار «دانش بنیانها» در اطراف دانشگاهها/ شهرهای خلاق شکل می گیرند


معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه های کشور خبر داد.

- مهدی پاکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام مشترک این شورا و شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ایجاد پهنه فناوری گفت: از چند سال پیش تاکنون، شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور، پیرامون مکان های علمی و صنعتی، مثل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر و .

که دارای ظرفیت های خاص هستند، با عضویت و فعالیت هیات علمی و دانشجویان همان دانشگاه ها، ناحیه های نوآوری را شکل داده اند.

وی افزود: این موضوع در واقع موجب شکل گیری کلونی هایی شده که به واسطه فعالیتهای صنعتی، علمی و حتی فرهنگی این شرکتها، ارتقای سطح فرهنگ آن مناطق را در پی داشته و به نوعی، باعث رشد اقتصاد دانش بنیان بوده است.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف ادامه داد: با این وجود اما، ما با یک دغدغه و چالش روبه رو بودیم؛ چرا که از لحاظ قوانین و آیین نامه های شهرسازی، قانونا امکان شکل گیری و فعالیت شرکت های دانش بنیان از لحاظ مکانی، پیرامون دانشگاه ها وجود نداشت.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: شهرداری براساس ضوابط و قوانین، معمولا بر چسبی را تحت عنوان کاربری به ساختمانها می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات استقرار «دانش بنیانها» در اطراف دانشگاهها/ شهرهای خلاق شکل می گیرند

جزییات استقرار «دانش بنیانها» در اطراف دانشگاهها/ شهرهای خلاق شکل می گیرند