مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 07:162020-03-05اجتماعي

سرو کهنسال ابرکوه در انتظار ثبت جهانی است


یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نقش درخت کمک به سلامت افراد است زیرا با اکسیژنی که تولید می کند، باعث تصفیه هوا برای تنفس می شود.

برای نمونه یک درخت به اندازه 6 کیلوگرم اکسیژن تولید می کند که این امر بسیار مهم است از این رو زندگی در محیط هایی که در آن درخت وجود دارد، می تواند به سالم ماندن افراد کمک کند، هرچند به نسبت زیاد یا کم بودن این موجود زنده نیز باید توجه داشت.

درختکاری و فرهنگ سازی هفته درختکاری ( 15 تا 22 اسفند )، بهانه ای شد تا افراد جامعه را بیشتر ترغیب به کاشت درخت کنیم و به عنوان یک نماد، این کار نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ درختکاری دارد، این روز می تواند معیاری برای شهروندان در کاشت و نگهداری درختان باشد تا شهری زیبا و سالم داشته باشند.

ابرکوه 2 درخت سرو کهنسال دارد برای نمونه شهر تاریخی ابرکوه 2 اصله سرو کهنسال دارد که یکی از آنها با گذشت 45 قرن همچنان شاداب و سرسبز است و در عرصه بیابانی استان یزد، همچنان مقاوم و استوار ایستاده و جهانیان را شگفت زده کرده است.

این درخت و همچنین سرو 1200 ساله یکی از 143 اثر تاریخی ، فرهنگی ، طبیعی و معنوی منطقه است که در فهرست میراث ملی ثبت شد، سرو کهن سال ابرکوه به دلیل قدمت تاریخی و طبیعی اهمیت ثبت جهانی را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرو کهنسال ابرکوه در انتظار ثبت جهانی است

سرو کهنسال ابرکوه در انتظار ثبت جهانی است