مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 07:452020-03-05اقتصادي

آبخیزداری سرمایه گذاری پایدار بر روی آب و خاک


استان همدان با وسعتی بیش از 1.

9 میلیون هکتار در ناحیه کوهستانی غرب کشور در سر شاخه آبریز چهار سد مهم به نام های کرخه، سفیدرود، گاوشان و سد ساوه قرار پرفته است که بگفته کارشناسان با توجه به بارش متوسط سالانه 330 میلیمتر، افرون بر 6 میلیارد متر مکعب بارش در این سطح رخ می دهد.

این وضعیت لزوم بهره برداری مناسب از این بارش ها با توجه به بحران خشکسالی و تغییر اقلیم در سال های اخیر و پیش رو به ویژه نیاز به تامین آب مطمئن در مناطق نیمه خشک در همه بخش ها را نمایان می کند.

در چند دهه اخیر رشد سریع جمعیت و نیاز به تأمین الزامات زندگی عاملی در راستای کاهش کمی و کیفی منابع آب و خاک کشور به خصوص در عرصه های کشاورزی شده که کاهش حاصلخیزی خاک و میزان آب شیرین را به دنبال داشته است.

بگفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری مناسب از عرصه های منابع طبیعی کشاورزی به ویژه در بالادست این اراضی کمک شایانی به تأمین نیاز آبی و احیاء اراضی پایین دست می کند.

اسفندیار خزایی اضافه کرد: این امر به کمک مدیریت صحیح بهره برداری از منابع آب و خاک که به عنوان عملیات آبخیزداری نامیده می شود میسر بوده و در چند سال اخیر طرح های آبخیزداری با احیاء و توسعه مناسب منابع آب، خاک و پوشش گیاهی به توسعه بخش های زیر بنایی استان کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری سرمایه گذاری پایدار بر روی آب و خاک

آبخیزداری سرمایه گذاری پایدار بر روی آب و خاک