مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 08:352020-03-05اقتصادي

صادرات مرکبات مازندران به 10 کشور جهان


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش 100 درصدی صادرات مرکبات سال جاری از استان گفت: مرکبات استان به 10 کشور جهان صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزیزالله شهیدی فر پیش ازظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری با اشاره به اینکه امسال سال پررونقی از نظر تولید مرکبات بوده و میزان تولیدات بیش از دو میلیون و 700 هزار تن رسیده است، افزود: با رفع موانع فراروی صادرات، میزان صادرات مرکبات در استان 100 درصد رشد داشته است.

وی میزان صادرات پرتقال را در استان 135 هزار تن به 10 کشور جهان اعلام کرد و افزود: در بخش کیوی نیز امسال 130 هزار تن محصول صادر شده است و روند صادرات مرکبات تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

شهیدی فر با اشاره به تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: برای شب عید 30 هزار تن پرتقال خرید تضمینی و ذخیره سازی و به تمامی استان های کشور ارسال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه کمبودی در حوزه مرکبات نداریم، افزود: پرتقال زیادی در انبار کشاورزان وجود دارد و طبق مصوبه دولت قیمت پرتقال شب عید برای تنظیم بازار 45 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

وی با عنوان اینکه مرکبات برای کنترل و مهار کرونا ویروس و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، تصریح کرد: افزایش قیمت برای شب عید در این محصول نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات مرکبات مازندران به 10 کشور جهان

صادرات مرکبات مازندران به 10 کشور جهان