مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 08:552020-03-05سياسي

اجرای طرح حبس الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانیان در کردستان


مدیرکل زندان های استان کردستان از اجرای طرح حبس الکترونیکی یا «پابند الکترونیکی» برای کاهش جمعیت کیفری زندان های استان خبر داد.

- مراد فتحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه و قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و با حمایت های رییس کل دادگستری استان شاهد اجرایی شدن نظام نیمه آزادی با استفاده از پابند الکترونیکی در استان هستیم.

وی افزود: خوشبختانه با  همکاری سازمان زندان ها و مساعدت های مسوولان قضایی استان، در مرحله اول این طرح، تعدادی پابند الکترونیکی در اختیار زندان های استان قرار داده شده است که امیدواریم در آینده با رایزنی در این خصوص از طریق مراجع قضایی بتوانیم این تعداد را افزایش داده و تعداد بیشتری از زندانیان را از این طرح بهره مند نماییم.

  وی اجرای طرح حبس الکترونیکی یا همان پابند الکترونیکی را گامی اساسی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و اظهار داشت: حبس الکترونیکی به نوعی از کنترل محکومان گفته می شود که در آن فرد، در یک محدوده مشخص در درون خانواده و جامعه نگهداری شده و با استفاده از سامانه های الکترونیکی هوشمند، حضور وی در محدوده از پیش تعیین شده کنترل می شود که این مهم منجر به کاهش آسیب های ناشی از حبس و جمعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح حبس الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانیان در کردستان

اجرای طرح حبس الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانیان در کردستان