مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 21:052020-03-05بين الملل

نسخه کرونایی اف دی دی برای بزک کردن آمریکا در افکار عمومی ایران


اندیشکده ای که همواره طراح سیاست های ضدایرانی دولت ترامپ بوده، این بار به فکر بهبود وجهه واشنگتن در ایران افتاده، آن هم به واسطه ویروس کرونا! - گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهدی پورصفا - دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون در کتاب معروف خود با عنوان چرا ملت ها شکست می خورند به مفهومی با نام برهه های سرنوشت ساز اشاره می کنند که همچون لبه تیز یک شمشیر می تواند کارکردی دوگانه داشته باشد، یک ملت  یا یک امپراطوری را به سمت شکوفایی و یا فروپاشی بکشاند.

در این کتاب یکی از برهه های سرنوشت ساز به خصوص درباره جزیره انگلستان، شیوع بیماری موسوم به طاعون سیاه در قرن چهاردهم میلادی معرفی می شود که با مرگ نیمی از جمعیت قاره اروپا همراه شده و از اصلی ترین تبعات آن آغاز فروپاشی نظام کلیسایی بود.

شاید زمانی که مارک دابوویتز مدیرعامل اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی ها (FDD) در حساب توییتری خود شادمانه از تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر صادرات ایران می نوشت، به همین نکته می اندیشید که این بیماری شاید فرصتی برای فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی و گامی بلند برای نوعی براندازی غیرمستقیم لکن این بار نه با فشار تحریم ها بلکه در اثر یک حادثه بیولوژیک باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه کرونایی اف دی دی برای بزک کردن آمریکا در افکار عمومی ایران

نسخه کرونایی اف دی دی برای بزک کردن آمریکا در افکار عمومی ایران