مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 07:052020-03-06اقتصادي

افتتاح 28 پروژه در کردستان هفته منابع طبیعی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از افتتاح 28 پروژه مرتبط با منابع طبیعی در زیر حوزه آبخیزدارای طرح مطالعات آبخیزداری مصوب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در هفته منابع طبیعی خبر داد.

- سعدی نقشبندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای 28 پروژه افتتاحی در هفته منابع طبیعی 218 میلیارد و 591 میلیون ریال بوده که با اجرای این پروژه ها برای 222 نفر سال ثبیت شغل انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات های مکانیکی و آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 320 میلیون ریال انجام شده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استلن کردستان، تا امروز هفت بند خاکی با حجم آبگیری 482 هزار مترمکعب و 250 بند کوتاه اصلاحی سنگی گابیونی و سنگی ملاتی و 122 هکتار عملیات بانکت بندی در محدوده اجرایی 52 هزار هکتار اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با اثربخشی از اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر کاهش ریسک سیلاب در حوضه ها افزایش نفوذپذیری و تقویت سفره های آب زیرزمینی تقویت، پوشش گیاهی کنترل و کاهش هدر رفت خاک در سطح 278 روستای استان،  65 هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمسقیم  از این طرح ها بهره مند شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح 28 پروژه در کردستان هفته منابع طبیعی

افتتاح 28 پروژه در کردستان هفته منابع طبیعی