مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 09:402020-03-06سياسي

دستگیری سرپرست حزب اسلام در باکو؛ انتقام رژیم صهیونیستی از شیعیان آذربایجان


برخی منابع خبری نزدیک به احزاب اسلام گرا در جمهوری آذربایجان از دستگیری «حجت الاسلام حاج الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام در این کشور خبر داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس  حجت الاسلام حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان و از روحانیون سرشناس این کشور که چند سال پیش از این در جریان مخالفت اسلامگرایان با ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس آذربایجان بازداشت و بیش از دو سال زندان را تجربه نموده بود، در تاریخ دهم اسفند ماه 98 از سوی سرویس امنیت دولت باکو احضار و به  4 ماه حبس موقت محکوم شده و مقرر گردیده است بر اساس ماده 274 قانون کیفری آذربایجان (خیانت به دولت، کمک به دولتها یا تشکیلات هایی که علیه آذربایجان دشمنی می کنند  و.

) محاکمه شود.

متعاقب احضار و بازداشت این روحانی آذری، حزب اسلام آذربایجان و مجلس روحانیون این کشور  با صدور بیانیه هایی ضمن محکومیت دستگیری و ایراد اتهام بی اساس به حاج الهام علی اف؛ خواستار آزادی وی شده اند.

همچنین کمیته حمایت از حقوق این روحانی دستگیر شده با حضور برخی روحانیون ، فعالان سیاسی – اجتماعی و روسای تشکلهای غیر دولتی جمهوری آذربایجان از جمله جنبش مقاومت اسلامی قره باغ ، اتحادیه روشنفکران آذربایجان ، جمعیت جمعه باکو ، اتحادیه نویسندگان قلم ، مرکز دفاع از آزادی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری سرپرست حزب اسلام در باکو؛ انتقام رژیم صهیونیستی از شیعیان آذربایجان

دستگیری سرپرست حزب اسلام در باکو؛ انتقام رژیم صهیونیستی از شیعیان آذربایجان