مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 11:062020-03-06اقتصادي

28 طرح آبخیزداری در کردستان به بهره برداری می رسد


پیمان فتاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها، 218 میلیارد و 591 میلیون ریال است که با بهره برداری از آن برای 222 نفر سال تثبیت شغل انجام شده است.

وی افزود: عملیات های مکانیکی، آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس با اعتبار27 میلیون و 320 میلیون ریال انجام شده و تاکنون هفت بند خاکی با حجم آبگیری 482 هزار متر مکعب و 250 بند کوتاه اصلاحی سنگی، گابیونی و سنگی - ملاتی و 122 هکتار عملیات بانکت بندی در محدوده 52 هزار هکتار اجرا شده است.

مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: با اثر بخشی از اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر کاهش ریسک سیلاب درحوضه ها، افزایش نفوذپذیری و تقویت سفره های آب زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی، کنترل و کاهش هدر رفت خاک در سطح 278 روستای استان، 65 هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمسقیم از این طرح ها بهره مند شده اند.

فتاحی با اشاره به شماره تلفن گویای 1504 یگانحفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تخریب مراتع، قطع و حمل غیر مجاز درختان ،می توانند با این شماره تلفن تماس گرفته و موارد را به ماموران این اداره کل اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 طرح آبخیزداری در کردستان به بهره برداری می رسد

28 طرح آبخیزداری در کردستان به بهره برداری می رسد