مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 17:452020-03-06سياسي

6 هزار نهال در سمیرم توزیع شد


علی عسگر پور روز جمعه در حاشیه ویژه برنامه روز درختکاری در محوطه سپاه ناحیه سمیرم با گرامیداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارداشت: سرو، اُرس، داغداغان، زازالک، زبان گنجشک، بنه، سنجد و مهلب از انواع این تعداد نهال ها هستند.

به گفته وی بیشتر این نهال ها کم آبخواه و سازگار با اقلیم منطقه هستند و نمونه هایی مانند ارس در دامنه ها و کوه هاو سرو در مناطق شهری و روستایی بازدهی و رشد بهتری دارند.

رییس اداره منابع طبیعی سمیرم با بیان اینکه درختان مناطق کوهستانی بویژه در سمیرم باید سازگار با محیط های سرد و مرتفع باشند، تصریح کرد: شعار امسال هفته درختکاری نهال کاری همگانی است بنابراین خود مردم نیز باید درختان و نهال ها را مراقبت و حفظ کنند.

عسگرپور به وجود و اهمیت ذخیره گاه های جنگلی و دنا در سمیرم اشاره کرد و گفت: ذخیره گاه های جنگلی و مراتع، محل رشد و نمو درختان، درختچه ها، علف های کوهی و زیست گاه حیات وحش مانند خرگوش، لاک پشت، کبک و سایر پرندگان و خرندگان هستند.

وی ادامه داد: منطقه بکر سمیرم به عنوان اولین ذخیره گاه درخت و درختچه اُرس در کشور در جوار زاگرس مرکزی با افزون بر 527 هزار هکتار مساحت، 455 هزار هکتار عرصه ملی، مرتعی و جنگلی و 81 هزار هکتار رویشگاه جنگلی به عنوان حوزه الگویی سازمان جنگل ها محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 هزار نهال در سمیرم توزیع شد

6 هزار نهال در سمیرم توزیع شد