مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 17:552020-03-06اقتصادي

16 هزار اصله نهال در مانه و سملقان کاشته می شود


مهرداد فلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهال های تولید شده شامل ارغوان، زبان گنجشک، سرو، افرا، کاج و زیتون تلخ است که کارشناسان نکات فنی را به هنگام تحویل این گونه ها به متقاضیان آموزش می دهند.

وی گفت: امسال برنامه های جمعی هفته منابع طبیعی برای درختکاری لغو شده است و نهال ها به دهیاران و شوراها و نماینده دستگاهها ی متقاضی تحویل داده می شود.

وی گستره شهرستان مانه و سملقان را 600 هزار هکتار دانست که 100 هزار هکتار به صورت مستثنیات و 500 هزار هکتار هم اراضی ملی و مرتعی است.

وی افزود: از این میزان 300 هزار هکتار مرتع و 200 هزار هکتار جنگل است که در دو ناحیه رویشی هیرکانی با گونه با ارزش بلوط ایرانی و ناحیه رویشی ایرانی تورانی با گونه با ارزش ارس گسترده شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مانه وسملقان گفت: جنگل های هیرکانی شهرستان نیز در سال اخیر با وسعت 26 هزار هکتار ثبت جهانی یونسکو شده است.

فلاحی خاطر نشان کرد: امسال بالغ بر 35 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی با انجام پروژه های مکانیکی(گابیون، سنگی ملاتی، دیوار ساحلی) و بیولوژیکی(کپه کاری، بذر پاشی) هزینه شده است.

وی عنوان کرد: این طرح نقش به سزایی در مهار سیلاب و نفوذپذیری خاک داشته است این حجم اعتبارات در مقایسه با سال 97 با جهش دو برابری همراه بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 هزار اصله نهال در مانه و سملقان کاشته می شود

16 هزار اصله نهال در مانه و سملقان کاشته می شود