مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 05:362020-03-07اقتصادي

پلاکی که به دام های همدان هویت می بخشد دامداران همکاری کنند


کشف قاچاق دام زنده و فراوانی این مطلب در خبرهای ارسالی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان به دفاتر خبری و رسانه ها در استان همدان که طی ماه های اخیر قابل توجه بوده است ناخودآگاه ذهن را به سمتی هدایت می کند که شاید در پس این نوع کشف قاچاق اتفاقی جدید رقم خورده است.

سال گذشته با گران شدن ناگهانی و دور از انتظار قیمت گوشت قرمز شاهد افزایش قاچاق دام از استان های کشور و به خصوص استان همدان بودیم چراکه برخی بهره برداران و دامداران با هدف رسیدن به سود بیشتر حاصل از فروش وارد این بازی شدند.

رفته رفته طرح ها و برنامه های مختلفی برای جلوگیری از قاچاق دام زنده اجرایی شد تا اینکه طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام زنده به اجرا در آمد و این طرح در حال حاضر به طور همزمان در تمام استان ها در حال اجرا است.

در این طرح روی گوش تمامی دام ها یک پلاک 15 رقمی بین المللی استاندارد نصب می شود که هر یک از این ارقام معنا و مفهوم خاصی دارد و با این شماره تمام اطلاعات آن ذخیره و دام شناسایی می شود.

اگر این کد 15 رقمی برای دام ثبت نشده باشد دام قاچاق محسوب شده و تبعاتی را برای دامداران خواهد داشت مشخصات این پلاک 15 رقمی شامل محل پرورش و اطلاعات مورد نیاز دام است تا هنگام نقل و انتقال دام مشکلی به وجود نیاید و اگر این کد 15 رقمی برای دام ثبت نشده باشد دام ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاکی که به دام های همدان هویت می بخشد دامداران همکاری کنند

پلاکی که به دام های همدان هویت می بخشد دامداران همکاری کنند