مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 08:552020-03-07بين الملل

اشرف غنی خواستار مکانیسم شفاف برای تبادل زندانی با طالبان شد


رییس جمهوری افغانستان امروز شنبه گفت، آزادی زندانیان طالبان به عنوان بخشی از توافق صلح میان آمریکا و این گروه شبه نظامی نیازمند یک مکانیسم شفاف است.

- اشرف غنی خواستار "مکانیسم شفاف" برای تبادل زندانی با طالبان شد رییس جمهوری افغانستان امروز شنبه گفت، آزادی زندانیان طالبان به عنوان بخشی از توافق صلح میان آمریکا و این گروه شبه نظامی نیازمند یک مکانیسم شفاف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه طلوع نیوز به نقل از اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان گزارش داد، مردم افغانستان به مکانیسم شفاف و ضمانت اجرایی نیاز دارند که این زندانیان پس از آزادی به سمت خشونت بازنگردند.

ایالات متحده آمریکا و گروه شبه نظامی طالبان 29 فوریه توافق صلحی که از مدت ها پیش وعده داده می شد، در قطر امضا کردند و زمان آغاز مذاکرات درون افغان ها به 10 مارس موکول شد و این در صورتی است که 5000 زندانی طالبان تا آن زمان، در ازای رهایی 1000 زندانی از سوی این گروه، آزاد شوند.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان گفته است که کابل هرگز به آزادی این زندانیان به عنوان پیش شرط گفت وگوها متعهد نمی شود و معتقد است این مساله باید در حین گفت وگوها مورد رسیدگی قرار بگیرد و خود بخشی از مذاکرات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشرف غنی خواستار مکانیسم شفاف برای تبادل زندانی با طالبان شد

اشرف غنی خواستار مکانیسم شفاف برای تبادل زندانی با طالبان شد