مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 09:052020-03-07اقتصادي

لزوم بهره‎ گیری از توان سمن ها برای مهار کروناویروس


از آنجا که کنش گران اجتماعی در سازمان‎های مردم نهاد، بازوی توانمند مردم و مسئولین در بحران ها محسوب می‎شوند و امتحان خود را پس داده و توانمندی شان را در شرایط بحرانی به خوبی نشان داده اند، - ایسنا/فارس از آنجا که کنش گران اجتماعی در سازمان‎های مردم نهاد، بازوی توانمند مردم و مسئولین در بحران ها محسوب می‎شوند و امتحان خود را پس داده و توانمندی شان را در شرایط بحرانی به خوبی نشان داده اند، در موضوع مهار کرونا هم می توان از ظرفیت آنان، بهره بُرد.

مهمترین نقش سازمان های مردم نهاد افزایش مشارکت اجتماعی، کمک به پیشرفت جامعه و ایجاد توسعه ی پایدار در جامعه است.

از همین رو، برای رفع مشکلات اجتماعی موجود در جامعه، دولت نیاز دارد با همکاری بخش خصوصی و بهره جستن از توان فعالان مدنی که در قالب سازمانهای مردم نهاد تجلی یافته است، وارد عمل شود.

در واقع، این سمن ها هستند که می توانند به عنوان بازوانی توانمند برای رفع موانع در مواقع بروز بحران، حرکتهای موثری در راستای منویات ملت و دولت انجام دهند.

در خصوص شیوع ویروس کووید-19 نیز سازمان های مردم نهاد ضمن تعامل با متولیان رسمی سلامت جامعه و ستاد مبارزه با شیوع کرونا، می توانند زمینه های مشارکت گسترده مردم در محقق ساختن طرح های پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت را فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بهره‎ گیری از توان سمن ها برای مهار کروناویروس

لزوم بهره‎ گیری از توان سمن ها برای مهار کروناویروس