مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 09:262020-03-07پزشكي

آیا شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از کرونا می شود؟


رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان تهران اظهار کرد: عده ای تصور می کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می شود، - ، دکتر شاهین شادنیا، استاد گروه سم شناسی بالینی و مسمومیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر عوارض شدید ناشی از مسمومیت با الکل متانول، تشریح کرد: آن چیزی که عملا برای ضدعفونی سطوح و نظیر آن استفاده می شود، الکل اتیلیک یا اتانول و یا همان الکل سفید است که محلول های 70 درصد آن تهیه شده و به عنوان آنتی سپتیک برای ضدعفونی دست و سطوح استفاده می شود.

این در حالی است که گاهی به جای اتانول از متانول یا الکل سمی چوب استفاده می شود که نقش و کارایی ضدعفونی کننده بالایی ندارد.

وی با بیان این که الکل اتیلیک خاصیت سمیت زایی به دنبال جذب پوستی ندارد، گفت: اگرچه همزمان با استفاده از اتانول برای ضدعفونی پوست، مقدار ناچیزی الکل جذب پوست می شود، با این حال خطر ایجاد سمیت ندارد.

این در حالی است که متانول که به عنوان الکل چوب شناخته می شود، یک الکل سمی بوده و استفاده از آن برای ضدعفونی کردن پوست و سطوح توصیه نمی شود، چراکه خاصیت آنتی سپتیک بالایی ندارد.

دکتر شادنیا با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعین دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در بیمارستان ها، اظهار کرد: متاسفانه چیزی که این روزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از کرونا می شود؟

آیا شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از کرونا می شود؟