مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 11:102020-03-07اقتصادي

چرا کمیسیون تلفیق از ادغام یارانه های نقدی و معیشتی منصرف شد؟


کاهش دریافتی اقشار نیازمند جامعه، عقب گرد در زمینه حذف یارانه دهک های پردرآمد و نیز از بین رفتن زیر ساخت های ایجاد شده توسط دولت در حذف ثروتمندان از یارانه بنزین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر خلاف روندهای استاندارد مرسوم در دنیا، در اقتصاد ایران باز توزیع منابع عمومی به ویژه در حوزه انرژی، نه در راستای حمایت از اقشار محروم و مستضعف بلکه در راستای حمایت از دهک های بالا و اقشار برخوردار بوده است.

در همین راستا، دولت نهم تصمیم گرفت تا با هدفمند سازی یارانه ها از ادامه این روند و تضییع حقوق اقشار محروم جامعه جلوگیری شود و همچنین با برگرداندن یارانه به ریل اصلی خود یعنی حمایت از اقشار آسیب پذیر، موجب کاهش فاصله طبقاتی و  افزایش قدرت خرید در این قشر شود.

نهایتا پس از کش وقوس فراوان بین مجلس ودولت در سال 1388، قانون هدفمند کردن یارانه ها در مجلس تصویب و اجرایی شد.

براساس این قانون، قرار شد نیمی از درآمد حاصل از افزایش قیمت ها به صورت نقدی بین خانوارها توزیع شود و سی درصد نیز به صنایعی که از افزایش قیمت ها آسیب می بینند اختصاص پیدا کند و بیست درصد بقیه نیز صرف جبران هزینه های دولت شود.

در همان ابتدا یکی از انتقادات مهم به نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، بازتوزیع منابع حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کمیسیون تلفیق از ادغام یارانه های نقدی و معیشتی منصرف شد؟

چرا کمیسیون تلفیق از ادغام یارانه های نقدی و معیشتی منصرف شد؟