مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 12:302020-03-07بين الملل

نماینده عراقی: فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق باید برکنار شود


نماینده پارلمان عراق از وزارت خارجه کشورش خواست تا به دلیل گزارش مغرضانه و ناقص فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل علیه عراق، زمینه رابرای برکناری وی فراهم سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عالیه نصیف نماینده ائتلاف دوله القانون ، از وزارت خارجه عراق خواست تا از سازمان ملل بخواهد که جنین پلاسخارت فرستاده دبیرکل این سازمان به عراق را تغییر دهد.

وی طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری المعلومه منتشر شد، از وزارت خارجه عراق خواست تا از سازمان ملل بخواهد، پلاسخارت را به دلیل گزارش گمراه کننده اخیرش درباره اوضاع عراق، برکنار و شخص دیگری را جایگزین او کند.

در این بیانیه آمده است: پلاسخارت در گزارش اخیرش به شورای امنیت، عامدانه، نقش گروه های سیاسی ملی  که همه اشکال خشونت در حق تظاهرات کنندگان مسالمت جو و نیروهای امنیتی را محکوم کردند و نیز نقش آنها در درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام در راستای مطالبات معترضان را نادیده گرفت.

وی عنصر اصلی پشت تحولات عراق را نادیده گرفت که فساد است و به لطف آمریکا و کشورهای همپیمان او از زمان حاکمیت پل برمر تا به امروز در عراق سریان یافته است.

نصیف در ادامه بر ضرورت اقدام جدی وزارت خارجه عراق برای برکنار کردن پلاسخارت و انتخاب شخصیتی بی طرف و آشنا به رسوم و عادات ملت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق باید برکنار شود

نماینده عراقی: فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق باید برکنار شود