مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 05:152020-03-08پزشكي

گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی


دکتر محمدحسین انصاری مود، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در حالی یراق فروشی ها، ماسک های طبی را با قیمتی بالاتر عرضه می کنند، که داروخانه ها این اقلام بهداشتی را ندارند و پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها به اندازه استاندارد، به این اجناس دسترسی نمی یابند.

وی افزود: کمبود ماسک و دستکش برای تیم درمانی بیمارستان ها، در سطح کشور وجود دارد و این مشکل دامنگیر پزشکان و پرستاران است.

انصاری مود گفت: البته برای پرستاران و پزشکان ماسک و دستکش تامین می شود اما به اندازه استاندارد نیست و به ناچار بعضا پرستاران در طول یک نوبت کاری، ماسک صورت خود را تعویض نمی کنند.

وی تصریح کرد: ماسک معمولی، تنها چهار ساعت کارآیی دارد و پس از آن مرطوب شده و ضریب بهداشتی اش پایین می آید، اما پرستاران هشت تا 9 ساعت، در یک نوبت کاری، با یک ماسک بر روی صورت، کار می کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی افزود: حتی شنیده شده که گاه کادر درمانی بیمارستان یک ماسک را در 2 روز استفاده می کنند.

دکتر انصاری مود گفت: بازار توزیع اقلام دارویی و بهداشتی بیمار است، کنترل و نظارت به درستی انجام نمی شود، البته این ضعف نظارت نه در استان، بلکه در سطح بالاتر و در استان های بزرگ باید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی

گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی