مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 05:452020-03-08سياسي

کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی(ع) مشهد از منابع 40 زبان گردآوری شده است


دکتر مهدی مجتهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابخانه آیینه تمام نمایی از آثار و پژوهش های مرتبط با حضرت علی (ع) در 6 موضوع مختلف شامل زندگانی، فضائل، مناقب، سخنان، غدیر، امامت و شیعه شناسی است که به بیش از 110 موضوع فرعی نیز تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در این زیر مجموعه ها منابع بر اساس شاخص های دیگری همچون آثارشیعه شدگان، مولفان اهل تسنن و غیر مسلمان نیز قابل استفاده است.

او بیان کرد: اگر فعالیت های موسسات تخصصی و سایر سازمان ها و شخصیت ها درباره امیرمؤمنان (ع) در ایران و سایر کشورها بررسی شود، خواهیم دید که وجود یک مرکز تخصصی با هدف گردآوری تمامی منابع و اسناد مربوط به حضرت علی (ع) از هر نوع و هر زبان، متعلق به هر دوره تاریخی، در همه سطوح، یکی از ضرورت های مهم برای محققان است و اکنون با پشتوانه حدود 20 سال پژوهش و تلاش، این کتابخانه به عنوان اولین و جامع ترین مرکز منابع و اسناد مربوط به حضرت علی (ع) است.

مجتهدی به پیشینه تاسیس این کتابخانه و هزینه تاسیس آن از یک سوم اموال مرحوم حاج ابوالقاسم مجتهدی به عنوان بانی کتابخانه اشاره کرد و گفت: در سال 1372 شمسی، پژوهشی بر روی منابع کتاب الغدیر و چند اثر هم راستا با این کتاب انجام شد که حاصل کار فهرست بلند بالایی از منابع اهل تسنن بود که در ابعاد گوناگون به فضائل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی(ع) مشهد از منابع 40 زبان گردآوری شده است

کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی(ع) مشهد از منابع 40 زبان گردآوری شده است