مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 07:302020-03-08سياسي

پدر یعنی علی(ع)، پدر یعنی عشق


13 رجب، همان روزی است که مولای متقیان چشم به جهان گشوده و چشم زمین و زمان را با نفس های قدسی و قدوم مطهرش روشن می سازد، همان روزی که شیعیان همه سال منتظر فرارسیدن آن می شوند تا در زادروز پدر امت، - بوسه سپاس بر دست پدران خود نهند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی خود و حضرت علی (ع) را به عنوان پدران امت اسلامی خطاب می کند، بر این اساس پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، روز ولادت امام علی (ع) در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز پدر نامگذاری شده است تا قدردان این فرشته های زمینی باشیم.

حضرت علی(ع) در سیزده رجب سال 30 عام الفیل، یعنی 23 سال پیش از هجرت نبوی (ص)در مکه معظمه و در درون خانه خدا دیده به جهان گشود، فضلیتی که برای هیچ کسی میسر نشده بود.

پدر و مادرش ابوطالب(ع) و فاطمه بنت اسد(س)، تلاش های بسیاری در تربیت وی به کار گرفتند، اما هنوز چند سالی از ولادت با برکتش نگذشته بود که نبی اکرم(ص) و همسرش خدیجه به سبب علاقه وافرشان به حضرت علی(ع) درخواست نگه داری او را کردند.

این گونه بود که امام علی در دامن مهرانگیز رسول خدا(ص) رشد و تعالی یافت و نخستین کسی بود که به خدا و پیامبرش ایمان آورد؛ معروف ترین کنیه های حضرت علی(ع) ابوالحسن و ابوتراب بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر یعنی علی(ع)، پدر یعنی عشق

پدر یعنی علی(ع)، پدر یعنی عشق