مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 13:102020-03-08اقتصادي

آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد


مجری طرح توسعه فاز 13 میدان گازی پارس جنوبی از نصب آخرین سکوی این طرح در خلیج فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، پیام معتمد با اشاره به اینکه سکوی اقماری 13C، چهارمین و آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی است، اظهار کرد: این سکو شامگاه شنبه (17 اسفندماه) هم زمان با پایدار شدن شرایط جوی و با رعایت الزام های ایمنی توسط شناور نصاب HL5000 در موقعیت مخزنی این طرح نصب شد.

وی وزن این ابرسازه دریایی را 2500 تن عنوان کرد و گفت: این سکو با 98 درصد پیشرفت فیزیکی پس از اتمام عملیات ساخت در یارد صنعتی شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا)، به همراه سکوی اصلی 13A در روزهای یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 بهمن ماه با روش Push Pull روی شناور FLB124 قرار گرفت و پس از انجام فعالیت های مهاربندی، به سوی مرز آبی ایران و قطر در آب های خلیج فارس روانه شد.

مجری طرح توسعه فاز 13 افزود: پس از نصب عرشه دریایی 13A و قرار گرفتن شناور حامل سکوی 13C در موقعیت C و با در نظر گرفتن شرایط پایدار آب و هوایی در دریا، همه فعالیت های مربوط به آماده سازی جکت و نصب کیسون انجام شد و سرانجام عرشه اقماری 13C روی چهارپایه خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال و نصب سازه های جانبی این سکو شامل مشعل و پل ارتباطی بین عرشه و مشعل به زودی توسط شناور Sea Pad آغاز می شود، اظهار کرد: پس از پایان عملیات نص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد

آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد