مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 13:302020-03-08بين الملل

تلاش فرستاده سازمان ملل برای توقف پیشروی نیروهای صنعا در «مأرب»


فرستاده سازمان ملل به یمن تحت فشار عربستان که استان مأرب را هم در سایه پیشروی های رزمندگان یمنی و مصالحه برخی قبایل با آنها از دست رفته می بیند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن روز یکشنبه بر ضرورت کاهش تنش و دور نگاه داشتن شهر مأرب در شرق یمن از درگیری های جاری در این کشور تاکید کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای  القدس العربی ، گریفیتس در بیانیه ای گفت که سفرش به مأرب را با دیدار با نمایندگان مقامات محلی و سران قبایل و جامعه مدنی و برخس آوارگان یمنی در داخل این استان به پایان رسانده است.

او افزود: به اینجا آمدیم تا حرف اهالی مأرب و دغدغه های آنها را بشنویم و این اطمینان را ایجاد کنیم که دنیا هم با من صدایشان را می شنود .

فرستاده سازمان ملل بر ضرورت دور ماندن مأرب از درگیری های جاری در یمن و اطمینان بخشی نسبت به امنیت آن به عنوان پناهگاه آوارگان و ادامه روند آن برای توسعه و شکوفایی تاکید کرد.

گریفیتس گفت: مأرب میزبان هزاران آواره از زمان آغاز جنگ در یمن است و در هفته گذشته بیش از یک هزار خانواده از درگیری های استان الجوف در همجواری آن به اینجا رسیدند .

او تاکید کرد: تنها راه نجات یمن از سقوط مجدد در درگیری های گسترده و فاجعه انسانی جدید بازگشت به آتش بس از طریق کاهش تنش های فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش فرستاده سازمان ملل برای توقف پیشروی نیروهای صنعا در «مأرب»

تلاش فرستاده سازمان ملل برای توقف پیشروی نیروهای صنعا در «مأرب»