مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 15:302020-03-08اجتماعي

‍ مشاهده و زنده گیری یک سر تمساح نابالغ در جنوب سیستان وبلوچستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی نابالغ، زنده گیری و به زیستگاهش برگردانده شد.

- وحید پورمردان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: بر اثر بارندگی های اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان و ایجاد برکه های آبی متعدد در مناطق و طبیعت مستعد منطقه، یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که در گویش مردم بومی منطقه به نام گاندو شهرت دارد، از زیستگاه اصلی خود به همراه روان آب های سیلابی به برکه هایی در مجاورت روستای عورکی ملنگ بازار از توابع شهرستان چابهار منتقل شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: پس از اطلاع رسانی مردم محلی روستا و با همکاری گروه های امدادی و بومیان منطقه گاندوی نابالغ زنده گیری و به برکه های اصلی زیستگاه های این گو نه در منطقه منتقل و رهاسازی شد.

وی از مردم فهیم بلوچستان خواست تا نسبت به تردد در مناطق سیلابی حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک ها، مرداب ها و مناطق حاشیه ای که محل تجمع آب های راکد شده است با احتیاط بیشتری برخورد و حتی الامکان از تردد در این مناطق خودداری شود.

پورمردان همچنین ضمن تقدیر از همه رسانه ها و دوستداران محیط زیست و مشارکت این عزیزان در اطلاع رسانی گسترده، از مردم عزیز این مناطق خواست تا به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‍ مشاهده و زنده گیری یک سر تمساح نابالغ در جنوب سیستان وبلوچستان

‍ مشاهده و زنده گیری یک سر تمساح نابالغ در جنوب سیستان وبلوچستان