مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:302020-03-09فناوري

تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت


سنای آمریکا به دنبال تصویب قانون جدیدی است که شرکت های فناوری را برای پایان رمزگذاری اینترنتی داده های کاربران به شدت تحت فشار قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آرس تکنیکا، دو سناتور جمهوری خواه و دو سناتور دموکرات سنای آمریکا طرحی را برای تصویب ارائه کرده اند که اگر چه هدف ظاهری آن مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی است، اما مخالفان طرح یادشده آن را در عمل یک اسب تروجان برای آسیب زدن به امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از رمزگذاری اطلاعات آنها توصیف کرده اند.

این طرح که ارن ایت نام دارد و مخفف عبارت ریشه کنی سواستفاده و غفلت گسترده از فناوری های تعاملی است، شرکت های فناوری را موظف می سازد تا برای مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی همکاری های گسترده ای با دولت و مقامات قضایی انجام دهند که نتیجه آن حذف رمزگذاری داده های رد و بدل شده کاربران نیز خواهد بود.

در صورت تصویب این قانون رمزگذاری داده های کاربران به طور مستقیم ممنوع نمی شود، اما کمیسیونی ایجاد خواهد شد که شرکت های فناوری و پلاتفورم های آنلاین را موظف به افشای داده های رمزگذاری شده اشخاص ثالث در صورت ارائه درخواست خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت

تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت