مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:372020-03-09حوادث

گیلان میزبان ناخواسته کرونا چشم به راه امداد


در اپیزودی دیگر، مردی خیابان مجاور بازار کاسپین انزلی بر زمین افتاده و از سرش خون می رود مردم در فاصله چند متری او ایستاده و نزدیک نمی شوند، برای آمبولانس تماس می گیرند پاسخ می شنوند یک آمبولانس بیشتر نداریم؛ سرانجام راننده ای بدون وسایل و تجهیزات ایمنی مرد را بلند می کند و با خودروی شخصی اش به بیمارستان می رساند.

این صحنه ها را زمانی در فیلمهای تخیلی می دیدم آنجا که بیماری وحشتناکی همه گیر می شد و مردم از ترس مبتلا نشدن بدان به افراد مبتلا نزدیک نمی شدند و فرد همانطور بر روی زمین می ماند تا اورژانسی به دادش برسد، اما اینک آنچه دور و بعید به نظر می رسید، نزدیک شده و واقعی آن هم در دیار سرسبزی و زیبایی ها گیلان که به مدد فضای مجازی همه جهان قادر به تماشایش هستند.

دیدن رنج مردمی که سالها از نبود زیرساختهای کافی درمانی، آلودگی شدید محیط زیست و نبود مدیریت مناسب برای دفع پسماند و پساب و محرومیت استان بهظاهر بهره مند گیلان گلایه کردند و کمک خواستند و کسی صدایشان را نشنید.

محرومیتی که پشت درختان سبز گیلان و موجهای آبی دریای کاسپین و گلهای صورتی لاله تالاب و چهره خندان و پرنشاط مردمان پردیس ایران پنهان شده بود.

مردمی که با همه کم و کاستی ها همیشه با خوشرویی، میزبان هموطنانشان از گوشه و کنار کشور بودند و حالا معلوم نیست چرا چنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان میزبان ناخواسته کرونا چشم به راه امداد

گیلان میزبان ناخواسته کرونا چشم به راه امداد