مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:372020-03-09اقتصادي

2 هفته آینده اوج بیماری کرونا در کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا همایون یوسفی شامگاه یکشنبه در گفت وگوی ویژه خبری در سیمای خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر موارد بستری در حال کاهش است اما براساس پیش بینی های کمیته کشوری مقابله با کرونا، تا هفته آینده در کل کشور روزانه میزان بستری 10 تا 15 درصد بیشتر می شود.

وی افزود: از آنجایی که الگوی ویروس کرونا شبیه آنفلوآنزا است و اوج بیماری در پاییز و زمستان است به نظر می رسد از اواسط فروردین با گرم شدن هوا میزان شیوع کرونا در کل کشور و دنیا کمتر شود و حدود 6 ماه فرصت برای یافتن دارو واکسن مناسب وجود دارد.

یوسفی در خصوص اقدامات کشوری انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: قطب های آزمایشگاهی فعال و کیتهای تشخیصی مربوط به کرونا تامین و دستورالعمل های درمان، بیماریابی و تدفین بیماران فوتی مشخص شد و ظرفیت تخت های بیمارستانی افزایش یافت وحدود 27 هزار تخت درکشورآماده سازی شد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا ادامه داد: فعالیت یک هزار و 200 مرکز درکشوربرای تامین داروی مورد نیاز کرونا، ممنوعیت صادرات کلیه مواد ضد عفونی کننده، راه اندازی خطوط تولید جدید برای الکل ومواد ضد عفونی کنند، فعالیت تلفن گویا و سامانه برای جوابدهی به مردم، پیش بینی 150 مرکز ایزوله در کشور، پرداخت اعتبار اختصاصی به دانشگاههای علوم پزشکی توسط دولت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هفته آینده اوج بیماری کرونا در کشور است

2 هفته آینده اوج بیماری کرونا در کشور است