مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:472020-03-09اقتصادي

قیمت پرتقال مازندران بالاتر از تنظیم بازار عرضه نمی شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز دوشنبه روابط عمومی جها کشاورزی مازندران ، عزیزالله شهیدی فر افزود : امسال ، سال پررونقی از نظر تولید مرکبات بوده و میزان تولیدات به بیش از 2 میلیون و 700 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی پرتقال برای تنظیم بازار مرکبات شب عید اظهار داشت : برای شب عید 30 هزار تن پرتقال خرید تضمینی و ذخیره سازی از مازندران و به تمامی استان های کشور ارسال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود : اگر چه ویروس کرونا سبب افزایش تقاضای پرتقال به دلیل داشتن ویتامین سی C طی 2 هفته اخیر شده ، اما وجود پرتقال فراوان مانع از افزایش بیشتر قیمت این میوه در بازار شده است.

مازندران با میانگین تولید سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن ،قطب اصلی تولید مرکبات در کشور است و کشاورزان همه ساله دستکم یک پنجم از این میزان را به صورت سنتی برای مصرف شخصی و یا فروش در روزهای نزدیک به عید نوروز در انبارهای سنتی ذخیره می کنند.

بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نیز نشان می دهد که اگرچه قیمت پرتقال به نسبت 2 ماهه گذشته تقریبا 2 برابر شده است اما قیمت آن از 45هزار ریال تنظیم بازار بالاتر نرفته و باغداران به این قیمت نیز راضی هستند.

شهیدی فر به افزایش 100 درصدی صادرات مرکبات سال جاری از استان مازندران اشاره کرد و گفت: تا کنون 135هزار تن انواع مرکبات اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت پرتقال مازندران بالاتر از تنظیم بازار عرضه نمی شود

قیمت پرتقال مازندران بالاتر از تنظیم بازار عرضه نمی شود