مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 09:302020-03-09اقتصادي

احتمال حذف اثر انگشت مردم در دفاتر اسناد رسمی


نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: علاوه بر حذف اسکن اثر انگشت سردفتران، قرار است سیستم الکترونیکی جایگزینی به طور موقت برای ثبت اثرانگشت مراجعه کنندگان درنظر گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی برای تایید نهایی اسناد حذف شد.

اول دی ماه 97 بود که رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه ای را ابلاغ کرد که در آن آمده بود که تأیید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران در سیستم الکترونیک اسناد صورت خواهد گرفت.

این اقدام با هدف پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی انجام شد.

حالا در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از انتشار این بیماری قرار شده ثبت اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی به تعویق بیافتد.

محمد عظیمیان نایب رییس هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس گفت: یکی از از اقداماتی که در فرایند تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود اسکن اثر انگشت سردفتر است.

وی افزود: این اقدام برای تایید هر سند در دفترخانه ها انجام می شود این در حالی است که ممکن است یک سردفتر در طول روز ده ها و یا شاید صدها بار اسکن اثر انگشت را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال حذف اثر انگشت مردم در دفاتر اسناد رسمی

احتمال حذف اثر انگشت مردم در دفاتر اسناد رسمی