مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 09:402020-03-09پزشكي

چگونه از خونریزی وسیع سکته حاد مغزی جلوگیری کنیم؟


انتقال سریع افراد دارای علائم سکته مغزی به مراکز درمانی دارای امکانات سکته حاد مغزی، سبب درمان موثر و جلوگیری از خونریزی بیشتر مغزی می شود.

- ایسنا/زنجان متخصص مغز و اعصاب گفت: انتقال سریع افراد دارای علائم سکته مغزی به مراکز درمانی دارای امکانات سکته حاد مغزی، سبب درمان موثر و جلوگیری از خونریزی بیشتر مغزی می شود.

شیدا آرش در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سکته مغزی یا stroke، اظهار کرد: سکته مغزی به دلیل انسداد و اختلال در خون رسانی بافت های مغزی اتفاق می افتد.

وی افزود: اگر انسداد بافت های مغزی دائمی شده و برطرف نشود، به سلول های مغزی آسیب رساندi و اعضای بدن را که توسط آن بخش از مغز تحت کنترل قرار می گیرند را نیزT دچار اختلال کارکرد خواهد کرد و در واقع فرد را فلج می کند.

این مسئول در رابطه با شایع ترین حالت فلج که نیمه بدن است، تصریح کرد: سایر علائم مانند اختلال در بلع، مشکل در حرف زدن، افتادگی پلک و غیره نیز می تواند به علت سکته مغزی باشد.

متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه آشنایی با علائم سکته مغزی و مراجعه سریع به مراکز درمانی دارای امکانات در درمان سکته حاد مغزی اهمیت بالایی دارد، ادامه دارد: اگر بیمار را در 4 ساعت و یا حداکثر تا 6 ساعت به مراکز درمانی برسانند، با توجه به وجود شرایط خاص و وضعیت مناسب بیمار ممکن است تحت درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از خونریزی وسیع سکته حاد مغزی جلوگیری کنیم؟

چگونه از خونریزی وسیع سکته حاد مغزی جلوگیری کنیم؟